2010-01-08

Back in business

Hmm jag fick lite inspiration att börja blogga igen tror jag, får se hur länge det kan hålla i sig. Har ju inte skrivit sen i april och inte direkt saknat det så man vet aldrig. Men jag kan jämföra 2009 och 2010 lite som en summering på vad jag har gjort sen sist;

Saker som är lite väl 2009:
  • flickvän
  • omtentor
  • mattekurser
  • polisonger
  • 24 mbit
Saker som gäller 2010:
  • riktigt skägg
  • exjobbsångest
  • iPhone
  • träningsmotivation
  • 100 mbit
Jaa... det var väl det mesta tror jag, får uppdatera om jag kommer på något mer. Annars har det varit en tung höst då jag läst 6 kurser istället för normala 4, plus jobb på det. Men det har gått bra än så länge, blivit godkänd på 5 av kurserna, och den 6:e väntar jag fortfarande på resultatet ifrån. Åtminstone skönt med 3 veckors ledigt över jul efter knappt en ledig dag på 4 månader.

Angående träningsmotivationen så är mitt knä fortfarande inte allt vad det borde vara efter höstens skada, men det är bättre nu och förhoppningsvis ska det gå att slå Fredrik i Göteborgsvarvet. Sen så blir det thaiboxning med Sara i slutet av den här månaden också, blir skönt att börja med någon regelbunden träning. Det har jag inte haft sen tennisen i gymnasiet (Kalle Anka-cup-mästare 2006 i P18 för övrigt).

Dagens meningslösaste länk: http://www.baconorbeercan.com

Imorgon är det dags för första jobbpasset sen mitten av november, vet inte om jag kommer ihåg hur man gjorde riktigt. Bara jag inte får några klagomål på mitt skägg... men jag hade ju polisonger där i över 2 år så det borde väl vara lugnt? Det ska nog gå bra hur som helst, men man kan säga att jag längtar efter ett riktigt jobb som jag är utbildad till om ett halvår. Och en lägenhet som inte är en studentlägenhet, det längtar jag verkligen efter.

Så här ser det ut nu för tiden. Från nyårsafton (hemma hos mig förstås).

5 kommentarer:

Patrik "Sillstryparn" Bohlin sa...

First! :)

Gött att se din comeback jocke, instalägger sidan i favoriter!

Hahahah grym sida

Baaaacon

jhallberg sa...

gött att höra :)

Pierre sa...

Välkommen in i matchen nu Jocke, måste få mitt schema innan jag kan börja boka jobbpass.

Mathilda sa...

det var på tiden!

Feddan sa...

Du kan glömma att du ska slå mig, jag har vilat mig i form i över ett år nu!