2010-02-22

Just det ja, jag hade ju en blogg...

Hmm då hade jag visst varit lite dålig på att uppdatera bloggen igen. Så vad har jag gjort sen senast? Förra lördagen var jag på ett mycket fint bröllop, min gamle barndomskamrat David gifte sig. Jag tog tyvärr inte så mycket bilder så har inte så mycket att visa upp här, men det var vackert i alla fall.

I torsdags var det en riktigt lång dag. Jag och Niclas åkte upp till Västerås och fick äntligen helt och hållet spikat exjobbet. Så nu kommer det bli en hel del tid uppe i Västerås resten av tiden på Chalmers. Grymt seriöst blir det också, vi ska få varsin arbetsstation uppe på deras kontor, så det kommer bli riktigt kul att sätta igång med exjobbet då. Dock var det en utmaning att gå upp 04:30 för att hinna med tåget 06:02 från Centralstationen, och sen komma hem igen vid 22:30. Men det är väl lika bra att vänja sig vid att åka tåg nu för det kommer bli en hel del framöver.

I fredags blev det lite dricka och fish n' chips på Red Lion med Elfving, Patrik och Filip. Sen så kilade jag vidare till Niclas för att se på Sveriges hockeymatch mot Vitryssland. Mitt i matchen så blev Niclas väldigt dålig, och sen klockan 03:00 så vaknade jag upp: BAM! Magsjuka! Känns som om det var typ åtta år sen jag hade det senast. Så resten av den natten spenderades inne på toaletten, inte så trevligt. Nu är jag däremot lite bättre, bland annat tack vare 13 timmars sömn i natt. Tack och lov behöver jag inte gå upp så tidigt imorgon heller. Det ska jag dock göra ändå för att se Sverige - Finland, men det är lite lättare när man kan ligga i soffan och halvsova samtidigt. Egentligen var det väl bra att få magsjuka nu, en bra ursäkt att inte lämna lägenheten på hela helgen, skönt att slippa all snö och 15 minusgrader som det är just nu. Bara ligga inne och kolla på OS istället. Sen så var det ju UFC natten mellan lördag och söndag, väntar med spänning på UFC 111 istället, känns som det blir lite bättre matcher då.

Så, nu ska jag sova så att jag orkar upp när matchen börjar imorgon. Men det ska jag nog göra, inte så mycket annat jag behöver göra imorgon.

1 kommentar:

Sara sa...

när du ber så snällt om att få en kommentar, så okej då!

MEN, du måste peppa fredagen. och du ska OCKSÅ dricka tequila. bara så du vet..annars får du ingen indien-present! hihi