2010-02-25

Hockey alltså, fyfan!

Igår kväll hade jag allvarliga planer på att sitta uppe hela natten och se de tre sista kvartsfinalerna i hockeyn i OS, men jag var lite trött efter thaiboxningen så jag gick och la mig istället och satte klockan på 05:50 för att gå upp och se den viktigaste matchen, Sverige - Slovakien. Egentligen var det ju onödigt att se den matchen, den skulle vi ju bara vinna, en transportsträcka fram till den fantastiska semifinalen mot Kanada. Men vad fan händer, 4-3 till Slovakien? Katastrof. Hockeyn är ju det viktigaste i hela OS... alla andra sporter är ju bara pausunderhållning mellan matcherna. Och så händer det här. Aja, det var kanske att ta i... jag är nog bara lite besviken, missade skidstafetten igår också så det var bara felprioriteringar med OS för min del. Får ta tag i mitt eget sportande istället, ska ut och springa med Fredrik senare idag.

Ska försöka gå vidare nu, får ladda för helgen istället. Imorgon blir det fest och utgång med och hos Sara, nu innan hon försvinner iväg till Indien och jag helt plötsligt disponerar två lägenheter i Göteborg under en månad. Hon funderar ju förresten på att skaffa katt... det är ju inte utan att man blir sugen på att göra detsamma. Hade jag bara haft en större lägenhet så hade det kanske blivit av. Jag har i alla fall två perfekt katt-namn som jag ska spara tills det blir dags.

Inga kommentarer: