2010-02-12

Fredag

Är nu hemma i Stenungsund för imorn ska jag på bröllop, min gamle barndomskompis och granne David som ska ta det stora steget att gifta sig. Så imorn blir det till att damma av den gamla studentkostymen ännu en gång. Så småningom ska jag faktiskt skaffa en ny kostym, förhoppningsvis redan till examen från Chalmers, så jag slipper ha studentkostymen en gång till.

Thaiboxningen rullar på nu också... men de skickade ett mail med vilken utrustning man behöver för att fortsätta sen; handskar, benskydd, suspensoar, tandskydd och thaishorts. Frågan är var jag ska hitta de pengarna den här fattiga månaden, men det löser sig, har ju i alla fall ett par handskar redan. Och på tal om motion så hälsade jag på Fredrik igår och vi var iväg på en löprunda. Jag tyckte inte det var jättekallt även om det blev frost i skägget, men när jag kom hem så såg jag att det var -9 ute. Pallar man det, så ska man väl palla Göteborgsvarvet sen. Knät verkar ju överleva till och med löpning nu för tiden, så hoppet lever att jag ska kunna bli i tillräckligt bra form till varvet för att kunna slå just Fredrik.

Sen så blev det äntligen bestämt att jag och Niclas ska åka upp till Västerås på torsdag för att hälsa på hos Bombardier och spika exjobbet om allt går planenligt. Fast det kommer bli en ganska lång dag, tåget går vid 06:00 från centralen och vi kommer tillbaka dit 21:30 på kvällen. Men vad gör man inte för att få ett exjobb som man verkligen vill ha?

Inga kommentarer: