2008-05-01

OBS! MONTAGE!

Jag var inne på Expressen och läste lite om källaren i Österrike där en hel familj varit instängd i 24 år. Självklart otroligt tragiskt att läsa om, men Expressen lyckas ändå liva upp stämningen med att lägga in 'OBS! Montage'-bild, det vill säga en bild där det är riktigt jävla uppenbart att det är ett montage, och ändå klämma på den texten under.

Jag menar, vem fan fattar inte att det skulle vara ett montage att de har klippt in tre silhuettbilder nere i hörnet. Tar också med den här bilden, som nog är min favorit, från Aftonbladet, när Inter vann över Milan och målvakten gjorde en riktig tavla, och "gav" bort segern, precis som tomten tyckte Aftonbladet, och klistrade in en tomteluva i den här bilden:

Jag säger bara en sak; OBS BILDEN ÄR ETT MONTAGE! Ett annat tips är ju att kolla kommentarerna i artiklarna på Expressen, för att se hur uselt gemene man stavar. Det gör mig verkligen förundrad, med tanke på att alla har svenskaundervisning i skolan i minst 9 år, och lyckas inte skriva bättre än så.

Nu ska jag jobba varje dag hela helgen, med start ikväll, vilket känns lite segt, men det är alltid bra att ha något att klaga på. Nu ska jag stryka jobbskjortan, tjingeling.

Inga kommentarer: