2008-05-07

Prylar är min religion

Wee, idag fick jag äntligen min nya datorskärm. Farsan kom in till stan och hjälpte mig hämta den på Kompletts hämtbutik, och sen tog han med sig min gamla tv/dator-skärm hem, ett bra byte tycker jag. Och så här ser den alltså ut:

Age of Empires lämpar sig uppenbarligen inte för skärmens maxupplösning, mycket märkligt.

Passade på att ta ett suddigt kort på min tv också:

En bra tumregel är att ha minst lika många tum LCD-skärmyta som kvadratmeter boyta.

Det blev ju ingen långledighet för mig vid valborg, så jag får ta igen det den här helgen, är nämligen "ledig" på fredag, så åker till Stenungsund redan på torsdag. Det ska bli trevligt att komma hem igen, det var ett tag sen nu. Det är ju inte utan att man saknar ljudet av mopparna som sladdar omkring utanför McDonalds, och de härliga ungdomarna med goda framtidsutsikter som sitter utanför Videomix och "hänger" på lördagkvällarna. Nä, skämt åsido så är väl just de inslagen det bästa med att bo i stan, för där slipper man mestadels sån skit, tur att Stenungsund har mer än så att bjuda på. Gratis mat hemma hos morsan och farsan till exempel. På lördag ska jag faktiskt ha mitt födelsedagskalas, vilket lite är anledningen till att jag åker hem. Skönt att morsan sköter allt det där med mat och tårta och så, väldigt bekvämt. Nu undrar jag bara om någon faktiskt har köpt en flaska Jack Daniels till mig i födelsedagspresent, det hade varit fantastiskt.

Eventullet får jag väl ha ett till kalas här i stan, med av mer kompis- än familjekaraktär, men vi får se när det kan tänkas bli. Kanske kan spara det till Champions League-finalen, det hade inte varit dumt. Skit samma, nu ska jag se på NileCity, hittade några gamla fina avsnitt av den serien, otroligt retro-festligt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

galning! bara ny dator som fattas nu då,å du kan köra fetare spel än age of empires :P

Anonym sa...

elfving: Det finns inga fetare spel än AoE II! :O

Skulle vara Football Manager isåfall =)

Anonym sa...

observera gärna den fina m2 tröjan i bakgrunden.

Filip Olsson sa...

lika stor tv som kvadratmeter? hur går det ihop? min 40" lcd i min 12-kvadratare, funkar inte det då? :(

jhallberg sa...

Filip: jo, poängen är att du ska ha MER tum än kvadratmeter, så du har väldigt god marginal.

Anonym sa...

hah! det kommer jag också ha när jag skaffar tv