2008-05-25

Deformationen av en fritt upplagd stång

Varit i skolan 7 timmar idag och studerat. Inte så otroligt skojigt på en söndag kan tyckas, men man känner sig åtminstone otroligt ambitiös som är där, och förhoppningsvis så ska jag väl kunna ro i hamn tentan imorgon. Vi skulle egentligen pluggat igår också men det blev inställt. Däremot var jag och köpte en cykel igår, det blev den söta mustangen, som jag fick åka ända till Billdal och hämta. Underlättades dock av att jag fick låna Karins mammas Volvo-kombi. Så nu behöver jag bara spänna bromsarna och eventuellt fixa en cykelhjälm så blir det cykel till jobbet hela sommaren.

En så kallad rosa damcykel.

Lite gay med en rosa damcykel kan tyckas, men ska inte jag kunna få ha en söt cykel bara för att jag är kille? Dessutom har ju H-sektionen cerise som sin färg, så jag kan ursäkta mig med att det är en hyllning till Chalmers och H-sektionen.

Nåväl, lördagen fortsatte med att jag umgicks en stund med Karin, och sen var jag och Elfving hemma hos mig och såg på Eurovision Song Contest och drack Bacardi Breezer. En gay dag som sagt, det är tur att jag har flickvän så att inte nån får för sig nåt.

Och imorgon är det den stora dagen, dags för hållfasthetstentamen, på eftermiddagen, men efter den ska det firas. Har många anledningar nu, tentan är avklarad, Niclas fyller år i morgon, vi fick laboration 5 godkänd i fredags, bland annat. Med lite tur hinner jag nykta till innan jobbet på lördag.

Niclas och Petter försöker knäcka en hållfasthets-nöt.

Och knäckt blev den.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Den cykeln måste ha varit var tjejs dröm i börja av 80-talet. Men hur den kan hamna i ägo hos en manlig polisongklädd student år 2008 är förbryllande.... och vi skall vara bröder ;-)

Glöm inte hjälmen och passande cykelhandskar samt cykelbyxor som givetvis skall gå i samma rosa nyans :-)

Anonym sa...

den har ju en vitmetallic sadel! 2 much gay 4 u!

jhallberg sa...

Andreas: Det är bara så att Karin ska kunna låna den utan problem.

Filip Olsson sa...

men andreas sluta klaga, det är en jättevacker cykel ;)

Anonym sa...

JAG har då en BLÅ cykel!