2008-05-08

Joakim fyller blackjack

Så, hemma i gamla goda Stenungsund. Det tog ungefär 2 timmar innan jag fick syn på en fjortis med foppatofflor, då vet man att man är på landet. Men det är mysigt att vara hemma i alla fall, de japanska körsbärsträden som mor och far har på biluppfarten blommar, det är otroligt vackert, då vet man verkligen att det är vår, och att min födelsedag är i antågande. Nu har jag haft tillgång till Systembolaget i ett helt år, och inte en enda gång har de släppt förbi mig utan att behöva visa legitimation, och jag som har varit där så många gånger och försökt, jag är ju trots allt student. Om de ändå hade haft studentrabatt.

Arbetade med projektet i skolan idag med mina festliga klasskompisar (Ahskan, Niclas och Petter). Vi satt och skrev ner koden till vårt CNC-program, det ska bli väldigt kul att se om det fungerar i verkligheten, vilket vi lär märka 19 maj, då det är uppkörning av CNC-svarven. Imorgon blir det lite programmering här hemma i Stenungsund också, skippar ändå labben imorgon, så får kompensera genom att skriva ihop några C++-program här. Jag är ju ändå lite av en C++-expert från gymnasiets glada dagar, så det ska nog inte bli några problem.

Det är inte bara jag som har återvänt till hemtrakterna, utan även Filip är fortfarande och förgyller vardagen på västkusten, och tidigare idag nåddes jag av nyheten att även Mollan har vågat sig hit från den trygga vrån i Uddevalla, så poker med Pettersson imorgon är inte längre någon högoddsare. Och på lördag blir det som bekant födelsedagskalas i min kära mors regi, även Karin kommer hit då och livar upp stämningen lite. Men nu ska jag gå och lägga mig och drömma ljuva drömmar om den där Jack Daniels-flaskan som jag med stor säkerhet kommer få i födelsedagspresent på lördag. Eller hur? Annars jävlar! Ha det fint.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis! (imon alltså)