2008-03-28

Termon avklarad?

Nu har jag gjort omtentan i Termodynamiken i alla fall, det kändes mycket bättre än vanliga tentan 10:e, så jag hoppas för allt i världen att jag blev godkänd, det hade känts bra att endast ha den stackars analyskursen kvar. Fick även idag i Chalmersmailen officiella resultatet från mekaniken med betygsfördelningen, det som är det roligaste att se. Det var ganska jämnt fördelat mellan alla betygen, och jag hamnade som bekant i den näst bästa fjärdedelen.

Betyg Procent
---------------------
5 ------- 23
4 ------- 23
3 ------- 30
U ------- 22

Sune hävdade under en föreläsning att kuggprocenten för mekaniken brukade ligga på 35-40%. Nu var tentan ganska enkel, men jag förstår ändå inte hur det kan ha varit så högt. Ärligt talat förstår jag inte hur 22% kunde kugga den här gången, det var ju som sagt ganska enkelt. Nu får jag i alla fall vänta ända till 14 april innan termoresultaten kommer upp. Men det är åtminstone slut på omtentaveckan för den här gången, skönt med nya kurser nu, och ikväll blir det party med Mikael. Ska se på nya South Park nu, fick precis hem det, tjingeling.

UPDATE: Riktigt festligt South Park, se det! S12E03!

Inga kommentarer: