2008-03-13

Äntligen "ledigt"

Kom precis hem från tentan i Mekanik, även om det blev lite tvärtemot vad jag hade väntat mig, satt och hade problem med statikuppgifterna och löste dynamikuppgifterna på 5 minuter som om jag aldrig hade gjort annat tidigare. Ska bli intressant att se lösningarna när de kommer upp, men godkänd blev det utan tvekan i alla fall. Dock hade resultaten från Termodynamiken kommit upp, det var inte lika spännande läsning, så det blir tyvärr omtenta den 28:e, får se hur jag ska lägga upp det där, ska åtminstone vara bättre förberedd till omtentan.

Det blir både Halmstad och Stenungsund till påskhelgen, men inte så mycket Göteborg, har bokat tågresa hem på lördagen, det är fan billigt att åka med SJ. Nu ska jag gå till Olskrokstorget och handla, det kurrar i magen och jag har inte så mycket spännande hemma att äta. Tjingeling.

Just det förresten, kom på att jag kanske ska ta och svara lite på de kommentarer som jag fick till mitt förra inlägg, man vill ju framstå som lite artig;

Karin: Nej, ingen livskris på väg... tror jag.
Andreas: Det där med pensionen vid 65 känns ju ganska avlägset för tillfället, dessutom är ju pensionsåldern inte lika absolut, man kan ju till exempel inte bli förtidsmyndig eller sjukmyndig när man är 16, och man bli inte olika mycket myndig beroende på hur mycket man har jobbat osv. Men jag förstår din poäng, nåt att se fram emot.
Elfving: Vi kan ju alltid 21-årskrisa tillsammans, vi fyller ju år samtidigt typ, vad säger du?

Inga kommentarer: