2008-03-10

Ännu en anonym titel del 2

Tenta i termodynamik och strömningslära idag, den gick lite sådär, men chansen finns, skulle säga 50/50 ungefär. Jobbade både fredag och lördag, och så trodde jag att det var eftermiddagstenta, men de började 8:30, så det var lite jobbigt att ställa om till det när jag gick upp 14:00 igår. Men men, resultatet skulle komma snabbt, senast den 18:e, så då får jag veta om jag behöver göra om tentan den 28:e. Och imorgon blir det nya tag inför mekaniktentan på torsdag, 6 timmar tentaplugg inbokade i Chalmers kårhus uppe på Johanneberg med Niclas och Petter, den tentan kommer oavsett gå bättre än idag.

Det slog mig att det bara är 2 månader nu tills jag fyller 21, det kommer kännas väldigt vuxet, även om det är första födelsedagen när man inte har nåt att se fram emot längre, har redan alla åldersprivilegier som att få köra moppe, vara myndig och handla på systemet, inget kvar längre. Det känns lite dystert, det får mig att tänka på en replik ur Seinfeld när Jerry ska försöka att inte vara så rolig för att George ska framstå bättre, och tar det hela väldigt seriöst:

Well, birthdays are merely symbolic of how another year has gone by and how little we've grown. No matter how desperate we are that someday a better self will emerge, with each flicker of the candles on the cake, we know it's not to be, that for the rest of our sad, wretched pathetic lives, this is who we are to the bitter end. Inevitably, irrevocably; happy birthday? No such thing.

Nu kom jag faktiskt på vad jag önskar mig i julklapp, Säsong 4-9 av Seinfeld, de som fortfarande saknas ur min magra samling, det är mycket bättre med min samling av Lasse Lindhs solomaterial, saknar bara en singel och ett album där. På tal om musik så har jag börjat lyssna en hel del på Okkervil River nu också, tack Elfving <3

3 kommentarer:

Anonym sa...

livskris påväg?

Anonym sa...

"även om det är första födelsedagen när man inte har nåt att se fram emot längre"

-Vad hände med pension vid 65 och guldklockan?

Anonym sa...

Haha, din 21-årskris kommer aldrig att ens kunna mäta sig mot min. Jag kommer att ha en 21-årskris av episka proportioner.