2008-03-19

Pool i brevlådan!

5 dagar utan att uppdatera bloggen var nog längesen tror jag, men jag har haft ganska fullt upp senaste dagarna, mestadels med jobb och omtentastudier med Niclas, men idag är det lugnare, ska åka till Karin ikväll så bär det av till Halmstad imorgon. Och eftersom det är den 19e idag så sitter jag och lyssnar igenom en viss ny skiva just nu, ska återkomma med en recension av den senare... har ju faktiskt bara haft en enda recension på den här bloggen, och det var Elfvings gästrecension för lääängesedan.

Det har varit lite segt att jobba de här två dagarna, igår och i söndags, mest irriterande är när alla som sitter vid bordet ska skryta om helt otroliga händer som de har varit med om, och ordet "sick" är alltid med av nån anledning. Då brukar jag få lust att säga "Det är väl inte så jävla otroligt att två personer får färg i samma hand, DET HÄNDER!" till deras "otroliga" berättelser, men det är mest för att jag är lite trött efter 02:00. Men jag ska faktiskt berätta lite meningslöst själv också från mestadels gårdagen. Fick deala finalbordet på turneringen (500 freezeout, 58 deltagare), och så var det tre killar ("proffs") som satt och klagade i säkert en 20 minuter på att de fick dåliga kort, för att sedan få AA respektive KK i samma hand och naturligtvis går de all in och en kung dyker upp på turn, det var festligt. Sedan var det en kvinna som satt på 20/20 no limit och i princip donerade 10 000 kronor till resten av bordet, det var snällt av henne.

Och i helgen var det ju dop av min nye brorson också, det var trevligt att träffa alla som jag inte sett på flera månader. Axel var väl dock den enda som hade lyckats dubbla sin vikt sedan dess. Tog två bilder med mobilen på det lilla barnet också, ett där man också kan se den stolte fadern.
Det ska bli trevligt att åka till Halmstad med Karin i helgen, och till Stenungsund en sväng igen på lördag, sedan blir det panikplugg hela veckan. Sedan undrar jag över en grej också, varför finns det så otroligt många fyllon i den här stan? Och varför vill de alltid sitta bredvid mig? Jag vågar snart inte åka 1:ans spårvagn igen, den är läskig. Trevlig helg, återkommer på lördag eller nåt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

"Det är väl inte så jävla otroligt att två personer får färg i samma hand, DET HÄNDER!"

hand - händer, det tyckte jag var roligt :)

Hinner inte skriva mer, måste ta mina tabletter! tjopp tjopp

Anonym sa...

Farbror Joakim med sina två brorsöner... vad har du pengabingen?

Vet du va... när vi målade om huset så fick jag färg i båda händerna, det du :-)

Anonym sa...

andreas: fick du färg I händerna?

joakim: jag hade velat sitta vid det bordet när det donerades pengar :)

Anonym sa...

"Det är väl inte så jävla otroligt att två personer får färg i samma hand, DET HÄNDER!"

Jo, det ter sig fan otroligt för den som har den lägre färgen!

Anonym sa...

Filip: I mina knutna händer fick jag färg... det du! Öppnade man händerna så vipps så var färgen på händerna... snacka om magi.

Anonym sa...

Jag fick en snilelblixt! Fyllon dras till dig! Jag menar, se bara på mig!