2010-03-01

Äntligen tisdag!

Lånade den här bilden från Saras blogg, från i fredags när hon hade lite partaj hemma hos sig. Finns ju inte mycket som slår Eriks underbara blick i det här fotot:

Jag var i skolan idag, på en måndag, vilket inte har varit så vanligt den här terminen än så länge. Kände mig mycket duktig när jag började läsa i den fantastiskt underhållande kursboken "Arbete och teknik på människans villkor", särskilt när omtentan är den 9:e april. Men å andra sidan så är det den enda tentan jag har kvar innan jag blir färdig ingenjör, så det är nog lika bra att lägga lite extra krut på den. Nu är det dessutom en vecka tills exjobbet kör igång på riktigt, så lika bra att passa på när man har tid.

Beställde några filmer igår också, kände att det var dags att bättra på filmsamlingen lite grann. Fick tips om en bra sida att beställa från och hittade några guldkorn där. Hoppas bara att paketet hinner komma den här veckan, nästa vecka åker jag och Niclas upp till Västerås för tre dagars utbildning på Bombardier Transportation. Förhoppningsvis är våra stationer på kontoret klara också, ska bli mycket intressant att se.

Jag var ute och sprang med Fredrik igår igen. Vi lyckades pressa ner vår senaste tid på 6 km med hela 3 minuter. Fortfarande inga tider som är i närheten av att duga för Göteborgsvarvet, men det går åt rätt håll i alla fall. Sen så går det bra att skylla på underlaget också, det går inte direkt snabbare i snöslask.

Kollade på första avsnittet av nya säsongen av Boston Tea Party förut också. Vad är det för nya muppar de har tagit in? Inte alls roligt!

Är det motiverat att köpa en netbook så man kan kolla på film när man åker tåg? För det kommer fan bli mycket tåg den här våren. Med lite tur kanske vi kan få en laptop från exjobbet, men man vet ju aldrig. Nåväl, nu ska jag faktiskt hoppa i säng, hade inte tänkt vara uppe så här länge egentligen, men det är alltid svårt att vända tillbaka tiderna efter helgen. Särskilt när man inte måste upp.

Inga kommentarer: