2008-10-27

Äntligen måndag

Håhåjaja, då var det läsvecka 1 igen, med två nya kurser, tillverkningsteknik, och Industriell ekonomi och organisation. De verkar väl inte superroliga får jag erkänna, mer två kurser som man får bita ihop och ta sig igenom. Jag fick i alla fall lite billigare böcker till den ena kursen då Simpa ville bli av med sina gamla böcker. Så där sparade jag några hundralappar, då kanske man slipper gå back den här månaden.

Grattis till Petter också som fick tillbaka tentan i matematisk analys i flera variabler godkänd. Tyvärr går rättningen i de andra kurserna inte riktigt lika snabbt, så det blir ännu mer nervös väntan på resultaten.

Var ju hemma och hälsade på i Stenungsund i helgen. Fick dessutom besök av Mikael, Linn och Liam som var på väg ner till Skåne, äntligen trevligt att få träffa hela familjen. På lördagen var jag ute en sväng med Filip och hans flickvän Linn, Erik och Simpa och upptäckte att jag har fått en ny favoritdrink: Rosa Pantern. Eriks finwhiskey och red bull fungerade faktiskt bättre än vad man kan tro, men det tog ändå emot att smaka. Träffade brorsan med familj en hel del också i helgen, men det tog en hel dag innan min yngsta brorson Axel inte längre var misstänksam. Jag ser tydligen väldigt läskig ut. Nåväl, frampå söndagen gick han faktiskt med på att bli buren av mig till och med.

Morsan hade ett presentkort på pocketböcker också som hon inte riktigt hade utnyttjat så jag fick med mig ett gäng böcker hem, bland andra "Låt den rätte komma in" som jag har börjat på. Verkligen en bok som faller mig i smaken, med en störd unge som vill mörda, sånt gillar jag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, äntligen fick man träffa Hallberg! Väl värt omvägen! :)