2009-03-31

Tisdag!

Nu är det dags att välja kurser inför 3:an. Står inför en hel de svåra beslut, och jag trodde aldrig att jag faktiskt seriöst skulle fundera på att välja Matematisk analys i flera variabler. Den går i läsperiod 1 då det finns ungefär 3-4 kurser som jag kan tänka mig att läsa. I läsperiod 3 däremot, går det ungefär 0 spännande kurser. Får se hur jag ska göra med det!

Missade båda matcherna i lördags (Frölunda - HV71 och Portugal - Sverige) men det var kanske ingen större förlust trots allt med tanke på resultaten. Visst, 0-0 mot Portugal på bortaplan är bra, men det är inget kul att se på mållösa matcher nu när man är bortskämd med slutspelet i hockey. Tyvärr tog det ju slut för Frölundas del i lördags, nu blir finalserien inte alls lika rolig.

Var hemma i Stenungsund i söndags också för första gången i år. Farsan fyllde år, och dessutom var det försenad julklappsutdelning med brorsans familj. Farsan fick en överraskning i present av mig och Karin, och såg ytterst oroad ut. Med all rätt, han har ingen aning om vad som väntar!

Har möte med projektgruppen imorn, och ska ha en FMEA-analys klar... får se hur det ska gå. Vad har en cykelhjälm för funktioner och processer? Tror jag missade den föreläsningen när Mats gick igenom vad en FMEA-analys är, får chansa lite!

Nu till helgen väntar tredje raka helgen med jobb, börjar bli lite lagom segt att aldrig ha slappa lördagkvällar. Det är tur att det är lov i två veckor nu, annars hade jag aldrig orkat med. Sedan blir det nya tag i omtentaveckan. Jag har omtenta i Industriell ekonomi och organisation, lite pinsamt att ha en så lätt kurs efter sig, å andra sidan skönt att det är den enda omtentan.

Inga kommentarer: